Trening mięśni dna miednicy – zajęcia dla kobiet.

Mięśnie dna miednicy – kurs pracy z ciałem dla kobiet.
– czwartki o 20.15 od 16 listopada 2017

Zapisy: kliknij REZERWUJĘ!

images-27Mięśnie dna miednicy są niezwykle ważną, a zarazem mocno niedocenianą częścią ciała. Są ważne szczególnie u kobiet. Prawidłowe ćwiczenie mięśni dna miednicy jest niezwykle przydatne kobiecie w trakcie ciąży i porodu oraz w codziennym życiu. Zmniejszy bóle kręgosłupa, pozwoli oddychać głębiej i bardziej świadomie, pozwoli czerpać więcej satysfakcji ze zbliżenia z partnerem. Każda kobieta powinna zadbać o tę część swojego ciała, aby móc się cieszyć życiem w pełni!
Mięśnie dna miednicy mają również związek z nietrzymaniem moczu  czy obniżeniem narządów miednicy mniejszej, dolegliwości jakie zgłasza coraz większa liczba kobiet, również kobiet w wieku 30-40 lat. Zajęcia będą miały wpływ profilaktyczny związany z tymi objawami, a także pomogą kobietom cierpiącym na problemy urologiczne i ginekologiczne.

Cykl będzie składał się z trzech zajęć praktycznych i spotkania wprowadzającego (o charakterze otwartym).

Spotkanie wprowadzające:
vintage_stock___clara_bow3_by_hello_tuesday-d34sdlxPodczas pierwszego spotkania zapoznamy się z teorią. Dowiemy się dlaczego mięśnie dna miednicy są tak ważne w życiu każdej kobiety. W jaki sposób oddziałują m.in. na prawidłową postawę ciała, brak bólu kręgosłupa czy w końcu na odczuwanie przyjemności seksualnej. Porozmawiamy również na temat tego jakie czynności dnia codziennego oraz które ćwiczenia osłabiają mięśnie dna miednicy oraz co wpływa na ich wzmocnienie.
Będzie to czas do zapoznania się z budową naszej miednicy oraz poznania wszelkich struktur w naszym ciele, które nam pomogą, jak również tymi, które będą przeszkodą w pracy nad mięśniami.

Cykl trzech spotkań praktycznych (w stałej grupie):

shutterstock_93940741-150x150Kolejne trzy spotkania poświęcimy świadomości mięśni dna miednicy oraz treningowi właściwego ich napinania oraz rozluźniania. Zajmiemy się również wszelkimi ograniczeniami, przykurczami w zakresie miednicy i stawu biodrowego, które mogą ograniczać mięśnie dna miednicy. Nauczymy się ćwiczeń prostych do wykonania na co dzień dla zwiększenia świadomości ciała i czucia mięśni.

Tematy:
Zajęcia II: Świadomość ciała, napinanie i rozluźnianie mięśni dna miednicy w pozycjach izolowanych, ćwiczenia oddechowe.
Zajęcia III: Rozluźnianie mięśni blokujących miednicę, prawidłowa postawa w oparciu o prawidłowe napięcie dna miednicy, ćwiczenia stabilizacyjne.
Zajęcia IV: Ćwiczenia do wykorzystania na co dzień, połączenie ćwiczeń dna miednicy z treningiem funkcjonalnym.

Na zajęcia zapraszamy:

– kobiety w ciąży oraz planujące zajście w ciążę, w celu zadbania o swój kręgosłup oraz przygotowania się do porodu,

– kobiety po porodzie, w celu zapobiegania nietrzymania moczu oraz pomocy w przypadku rozejścia się mięśni prostych brzucha,

– kobiety mające problem nietrzymania moczu,

– kobiety nie odczuwające satysfakcji lub odczuwających dyskomfort w trakcie stosunku,

– kobiety odczuwające bóle kręgosłupa, zwłaszcza w odcinku lędźwiowym,

– kobiet chcących zadbać o swoje zdrowie i seksualność,

– kobiety chcące zwiększyć świadomość własnego ciała.

Terminy:

  • czwartki, godz. 20.15 – 21.45

Koszt udziału w cyklu:
Udział w spotkaniu wprowadzającym: 35 zł
Udział w pełnym kursie: 160 zł ( w cenie zajęcia wprowadzające)
Jeśli zapiszesz się na kurs po zajęciach wprowadzających koszt udziału: 150 zł
Zapisy: kliknij REZERWUJĘ!

Liczba miejsc ograniczona.

ZERWUJĘ!

Prowadząca:
anka-hostynskaAnna Hostyńska: fizjoterapeutka, trenerka personalna, instruktorka fitness i tańca.

„Prowadzę zajęcia od 2004 roku, najpierw jako dyplomowana instruktorka fitness oraz  tańca orientalnego. Ukończyłam studium choreografii scenicznej uzyskując tytuł choreografa tańca współczesnego i nowoczesnego. W tym samym czasie uczestniczyłam w kursach ćwiczeń dla kobiet w ciąży. Zdobyte umiejętności mogłam od razu wykorzystać w praktyce, gdyż wiele kobiet uczęszczających do mnie na zajęcia grupowe zaszło w ciążę i nie chciały rezygnować z aktywności fizycznej. W 2011 roku jadąc na rowerze uległam wypadkowi, który zakończył moją karierę taneczną. Wówczas zdecydowałam się na kurs trenera personalnego oraz studium fizjoterapii, żeby po pierwsze być w stanie pełniej pomóc sobie, ale również zacząć indywidualną pracę z klientami. Przez rok zdobywałam również doświadczenie jako wolontariuszka Domu Pomocy Społecznej im. Ludwika i Anny Helclów w Krakowie, gdzie jako fizjoterapeuta i masażysta pracowała z mieszkańcami domu. Pracowałam w szkole rodzenia prowadząc z kobietami w ciąży ćwiczenia przygotowujące je do porodu. Prowadziłam zajęcia praktyczne i teoretyczne na dwóch kursach instruktora fitness (Klub Podwawelski oraz Szkoła Policealna Gloker), m.in. blok na temat prowadzenia zajęć z kobietami w ciąży.

Obecnie jestem słuchaczem na kierunku Terapie Naturalne w Szkole Edukacji Ekologicznej i Profilaktyki Zdrowia we Wrocławiu oraz Medycyny Chińskiej w Szkole Medycyny Chińskiej w Krakowie. Uczę się również metody pracy z ciałem TRE. Aktualnie zawodowo zajmuję się holistyczną opieką: ćwiczenia, fizjoterapia, masaż, odżywianie, praca z emocjami. Moimi podopiecznymi  są przede wszystkim osoby z rozmaitymi problemami, zarówno z aparatem ruchu (kręgosłup, stawy), jak i chorobami autoimmunologicznymi.”